Schoolzwemkampioenschap

ingevoerd op 25-03-2019

Schoolzwemkampioenschap 2019 Gemeente Hollands Kroon

Welke school wordt de 8e kampioen van de gemeente Hollands Kroon!

Op woensdag 24 april 2019 vanaf 14.45 uur wordt dit kampioenschap georganiseerd in Zwembad Den Krieck te Breezand en is bestemd voor iedere basisschool uit de gemeente Hollands Kroon.

Waaruit bestaat een team:

Een team bestaat uit 6 kinderen in de volgende samenstelling:

2 kinderen uit groep 3/4

2 kinderen uit groep 5/6

2 kinderen uit groep 7/8

De teams mogen bestaan uit alleen meisjes, alleen jongens maar ook gemengd. Als een team niet compleet is mag dit ook bestaan uit kinderen van een lagere groep die in een hogere groep deelnemen. (Per team mogen max. 3 kinderen deelnemen met een wedstrijdnummer zwemmen)

Wat moeten de kinderen voor afstanden zwemmen:

Groep 3/4 zwemt 25 meter borstcrawl en 25 meter rugslag

Groep 5/6 zwemt 25 meter borstcrawl en 25 meter rugslag

Groep 7/8 zwemt 50 meter borstcrawl en 50 meter rugslag

Een teamestafette van 25 meter borstcrawl (dit onder voorbehoud i.v.m. het tijdschema)

Hoe schrijf ik de schoolteams in:

Elke school kan haar team(s) aanmelden bij: SZKhollandskroon@ziggo.nl onder de vermelding Inschrijving schoolzwemkampioenschappen en de inschrijving is gratis. Per team moet de namen van de kinderen en de groepen worden opgegeven. Per team dient de naam van 1 begeleider te worden opgegeven. Dit kan een ouder zijn. Deze begeleider is die middag het aanspreekpunt van de school.

Welke prijzen zijn er te behalen:

Voor de eerste 3 kinderen per groep 3/4, 5/6 en 7/8 zijn er medailles en speciale diploma’s.

De school met de meeste punten wint de wisselbeker.

De eerste drie teams plaatsen zich voor het Provinciaal Kampioenschap (18 mei in Heerhugowaard!).

Alle deelnemers ontvangen een diploma met daarop hun tijden.

Moet de school nog meer doen:

Verder hoeft de school bijna niets te doen. De organisatie regelt het wedstrijd-programma, de scheidsrechters, tijdwaarnemers, de speaker, de kosten etc.

Als het kan zoveel mogelijk teams opgeven

En onze Facebookpagina www.facebook.com/szkhollandskroon zoveel mogelijk lezen en ‘liken’. Kijk ook eens op onze website www.SZKHollandskroon.wixsite.com/SZKHK

Zorgen voor zo veel mogelijk supporters om die middag hun klasgenoten aan te moedigen.

Dit kampioenschap wordt georganiseerd door de Organisatie Schoolzwemkampioenschap Hollands Kroon, ZPC Oude Veer uit Breezand en met medewerking van Sportservice Schagen.

De start van de wedstrijd op woensdag 24 april is om 14.45 uur en het evenement duurt tot maximaal 17.00 uur inclusief de prijsuitreiking.

Het is ons bekend dat de wedstrijd in de meivakantie valt.

Wij hopen op de deelname van uw school en een leuke wedstrijdmiddag voor de kinderen.

Met sportieve groeten,

Organisatie Schoolzwemkampioenschap Hollands Kroon

René Stammes

Westerweg 25

1733EA Nieuwe Niedorp

06-31153166

____________________________________________________________________________________________________________

Uw inschrijving kan tot en met donderdag 18 april worden gemaild.

zwemkampioenschap zwemkampioenschap