thema: kolletje gaat naar school

De eerste schoolweek zit er alweer op....

Wat was het fijn om iedereen weer te zien!

Deze week zijn we gestart met het thema: kolletje gaat naar school.

Kolletje is een vrolijk en eigenwijs meisje. Eigenlijk heet ze Katharina Orselia Laetitia, maar dat is natuurlijk veel te lang. Daarom noemt iedereen haar Kolletje! Voor haar vierde verjaardag krijgt Kolletje toversokken van haar lievelingstante. Als ze die aantrekt en ’Katharina Orselia Laetitia’ zegt, kan ze opeens de wonderlijkste dingen..

Elke dag lezen wij een verhaal voor over de belevenissen bij Kolletje op school en doen activiteiten die hierbij aansluiten.

Zo hebben we een liedje geleerd over de dagen van de week (zie link), we hebben een eigen toverwens bedacht voor het komende jaar en we hebben toversokken ontworpen en getekend. Volgende week gaan we met de meegenomen sokken spelletjes doen om elkaar beter te leren kennen en om zo een fijne groep te worden met elkaar.

Daarnaast wordt er natuurlijk veel gespeeld en gewerkt in de hoeken en buiten op het schoolplein. Via de foto’s een kleine sfeerimpressie.

20200821_202153 20200821_202153
20200820_092313 20200820_092313